loading...
حجاب اسلامی
فاطمه ها بازدید : 11 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

مردان بر خلاف زنان از ظرافت دلربايي و جاذبه هاي شديد جنسي كه بر اساس

حكمت الهي در وجود زنان قرار داده


 شده بر خوردار نيستند و از آنجايي كه پوشدگي بدن بر اساس حقيقت و آثار

وجودي آن است،حجاب كامل بدن


مردها تشريع نگرديده است .اما پوشش لباس ساده و داشتن  ظاهري متين براي

مردان لازم است. پوشيدن لباس


 هاي نازك و نا مناسب و شلوار هاي تنگ و چسبان و بدنما از قاموس اخلاق

مردان مسلمان به دور است .اين گونه


 مردان خودنما از فطرت خود به دور افتاده اند واز معلولين فرهنگي جامعه محسوب مي شوند.

فاطمه ها بازدید : 14 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

شايد۲۰سال پيش كسي به مخيله اش هم نميرسيد روزي در خيابان هاي شهر،دختراني

رامشاهده كنند كه سال ها مردم شايد آنها را درسالن هاي عروسي هم نمي ديدند.!!!!!


دختراني بزك كرده با موهاي پف كرده و بيرون ريخته ومانتو هاي كوتاه و تنگ و شلوار هايي

تنگ تر.!اين روند ۲۰سال طول كشيد تا به اينجا رسيد.


برعكس بعضي از ماها استعمارو استكبار صبر و حوصله ي زيادي دارد !!!


اولين كار ،گرفتن چادر بود از زنان ما!گفتند چادر حجاب برتر است و ميشود برتر نبود ميشود

مانتوي گشاد و مقنعه ي بزرگ پوشيد و با حجاب بود.حرف قابل قبولي بود كسي

نميتوانست به اين حرف اعتراض كند حتي اهالي مذهب!!!!


گام دوم ،گرفتن مقنعه بود.ميشود روسري بزرگ سر كرد !هم تنوع دارد هم حجاب است.يادم

ميايد روسري هايي بود با ضلع بيشتر از يه متر كه تا كمر خانم ها هم ميرسيد ...


خواب البته روسري مثل مقنعه نبود گاهي مو بيرون ميزد !!!


در فيلم هاي سينمايي هي مدل گذاشتند و زن هاي هنر پيشه مدل شدند و به تبع ان

دختران جوان هم از آنها ياد ميگرفتند ..

.

چشمهاي ما متوجه اين تغيير نميشد و اونقدر كم كم اين كار را كردند كه چشم ما عادت

ميكرد...مانند بچه اي كه جلوي چشم پدرو مادرش بزرگ ميشود و قد ميكشد و والدينش

حس نميكنند .


ما عادت كرديم به روسري هايي كه هر روز آب ميرفت و تبديل شد به نوار باريك و بعضا

توري!!!ومانتو هايي كه شاي د بهتر باشد بلوزو پيراهن راحت ناميدشان تا مانتو...


به هر حال كم كم كار به اينجا كشيد ومدام گفتند بي حجابي معضل فرهنگي است، براي

حل آن بايد كار فرهنگي كرد.!!!


سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و كار فرهنگي در زمينه عفت و حجاب مشاهده نشد...


امسال هم مد پوشش خانم ها تغيير كرده است پوشيدن ساق شلواري(ساپورت)به جاي

شلوار يعني ديگر شلوار جين تنگ هم نه !! ساق شلواري!!!وبدون ترديد در يكي دو سال

آينده اين نيز كنار ميرود و...

.

يعني پس از اين كه چادر،مقنعه،مانتو،وروسري از زنان گرفته شد حالا رفتند سراغ شلوار!!


چشماي ما هنوز عادت نكرده اند ...اگر به اين هم عادت كنيم سر نوشت چادر و مانتو

روسري در انتظار اين ساق شلوار هم هست...


خدايي نكرده اين ها هم روز به روز كوتاه تر ونازكتر ميشود وما عادت ميكنيم. آن وقت

نميدانم بعدش سراغ چه خواهند رفت...؟؟؟


فاجعه فرهنگي پيش روي ماست كاش سياست ها كارش را به فرهنگ نكشد...

فاطمه ها بازدید : 7 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

 

مسأله ی حجاب در قرآن ؛

در قرآن با تعبیرات گوناگون از حیا (حجاب) سخن به میان آمده است : حیا در زبان (انعام ۱۰۸) ،حیا در طرز سخن گفتن (احزاب ۳۲) ،حیا در راه رفتن (قصص۲۵) ،حیا در شرکت در مجالس میهمانی (احزاب ۵۳) ،حیا در نگاه کردن (نور۳۰ و ۳۱) ،حیا در امور اقتصادی (بقره۲۷۳) ،حیا در ورود به منازل (نور   ۵۸و59) .

در اینجا به شرح مختصری از انواع حجاب ها (حیا) که در قرآن ذکر شده می پردازیم ؛

رعایت (حجاب) در راه رفتن در اسلام :

قرآن درباره تعریف دخترشعیب می‌ فرماید ، دختر خوبی بود  « تَمْشی‏ عَلَى اسْتِحْیاءٍ » [2] ، « تَمْشی » راه می‌رفت

« عَلَى اسْتِحْیاءٍ » روی حیا راه می‌رفت .

َ در جای دیگر می فرماید : " ولا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ " [3] .در قدیم زنانی بودندكه خلخال (مثل النگو) به پایشان بود ، و وقتی راه می‌رفتند صدا می‌كرد و مردم متوجه می‌شدند و جلب توجه می شد .خداوند به خاطر سالم ماندن قلب ها و جامعه ، این قبیل رفتارها را منع کرده است .

حجاب در کلام (نحوه ی سخن گفتن )  :

 اسلام نمی‌گوید زن حرف نزند ، می‌گوید حرف بزند اما با کرشمه وناز وخضوع در مقابل نامحرمان حرف نزند ؛ « فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً » [4] ، « تَخْضَعْنَ » از خضوع یعنی حرف که می‌زنند نازک و با کرشمه نباشد . چرا؟ برای اینکه « فَیَطْمَعَ » طمع می‌کند « الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ » آن کسی که در قبلش مرض است . قرآن می‌گوید خانم ها ،گفتگوهایتان بانامحرم خاضعانه نباشد . « فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ »

حجاب چشم ؛

قرآن می‌ گوید : برای حفظ عفت عمومی كسی بدون اجازه وارد خانه كسی نشود . حتی بچه‌هایی كه به تكلیف نرسیده‌اند اگرخواستند وارد خانه كسی بشوند در بزنند .

در جای دیگر می فرماید ؛« قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ » ؛ برای حفظ عفت عمومی چشم خود را پایین بیاندازند .

قانون ، قانون است !

 وقتی حدیث داریم نابینا كه وارد خانه پیامبر شد ،ایشان به همسرانش فرمود حجاب كنند ، گفتند نابینا است ، گفتند : حتی نسبت به مرد نابینا هم باید حجاب داشته باشید .چون قانون نباید لغو شود . چراغ قرمز آدم باید بایستد ولو نیمه شب باشد و ماشینی نیز نیاید . یعنی وقتی گفتند : چراغ قرمز است و ایست ! رعایت كن ! نباید بگوییم فلسفه چراغ قرمز این است كه ماشین ها به هم نخورند و حالا نیمه شب كه ماشینی نیست . نه ! وقتی گفتند ایست و چراغ قرمز ، چه ماشین باشد و چه نباشد باید رعایت شود .

 

مقام زن :

قرآن فرموده است ، زن كوثر است « إِنَّا أَعْطَیْناكَ الْكَوْثَرَ» ، خدا به پیغمبر فاطمه داد ، كوثر داد ، كوثر از كثیر است به معنای خیر بسیار ، زن مقامی این گونه دارد . امیر المؤمنین(ع) می‌فرماید : « إِنَّ الْمَرْأَه رَیْحَانَه وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَه » . زن ریحانه است ، كار خشونت آمیز به زن ندهید .

 زن می‌تواند الگوی تمام نسل بشر باشد . چگونه ؟! « وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ  . خداوند یك مثل زده است ، « للذین امنوا »  برای كسانی كه ایمان دارند . برای همه مؤ منین مثل زده است ، « امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ » نمونه و مثال ، زن فرعون است . یعنی زن می‌تواند به جایی برسد كه نمونه تمام انسانها باشد . تمام مردها  و زن ها باید از این زن یاد بگیرند

در اسلام حق انتخاب شوهر با زن است . امیر المؤمنین (ع) وقتی به خواستگاری حضرت زهرا (س) آمد ، رسول خدا فرمود اجازه بدهید كه من از فاطمه (س) اجازه بگیرم . رسول الله ازفاطمه اجازه می‌گیرد .

قرآن می‌گوید زنان تاریخ و مردان تاریخ همه  باید از زن فرعون درس بگیرند که چگونه در محیط کفر  و در کنار مردی که خود را خدای عالم می دانست و همه چیز را از آن خود می دانست  ،خود را حفظ کرد و نمونه ای برای عالمیان شد . باید از این زن درس گرفت ! سرانجام فرعون ، غرق شدن  و نابود شدن از صحنه ی جهان ، و اما سرانجام آسیه ، نمونه و الگو شدن !

زن در اجتماع ،آری یا خیر ؟!

اسلام با حضور زن در جامعه  مخالف نیست . اسلام با تبرّج ،خود نمایی وبی عفّتی مخالف است .در تاریخ اگر مطالعه ای داشته باشیم خواهیم دید که زنان بزرگی در جامعه حضور داشته اند و کارهای بزرگی هم انجام داده اند .

 مگر  حضرت زینب (ع) کربلا نرفتند و در شهرها و مسجدها سخنرانی نکردند ؟ حتی در تاریخ داریم که زنی در مسجد سخنرانی داشت و حضرت رسول او را بسیار تشویق کرد .

خدیجه (س) همسر پیامبر تاجر نمونه ی زمانش بود .در عین حال که در جامعه فعالیت اقتصادی بزرگی انجام می داد ،ذرّه ای از حجاب و عفّتش کمرنگ نشد .

پس باتوجه به این بررسی ها می توانیم به این نکته ی مهم برسیم که حضور زن یک اصل است و عفت عمومی هم یک اصل  ، و هیچ کدام  نباید به بهانه ی دیگری  کنار گذاشته شود .

فاطمه ها بازدید : 10 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 

الف ـ حجاب در قرآن

واجب بودن حجاب برای زنان از ضروریات دین مبین اسلام است. واجب بودن حجاب از نظر قرآن، گفتار پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) نیز به حکم عقل و اجماع رأی فقها و علمای اسلام امری ثابت است. در قرآن، حدود چهار آیه به واجب بودن حجاب دلالت دارد. اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از ده آیه در قرآن وجود دارد.

 

چهار آیه ای که بر وجوب حجاب برای زنان دلالت دارد عبارتند از آیه: 30 سوره نور، 59، 33 و 23 سوره احزاب، که به هر کدام  اشاره میکنیم

 

الف ـ آیه 30 سوره نور:

«وَ قُلْ لِلْمُؤمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ اَبْصارِهِنَّ و یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زِیْنَتَهُنَّ إِلا ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبِهِنَّ وَ لاَ یُبْدینَ زِینَتَهُنَّ إِلاّ لِبُعُولَتِهِنَّ ...؛

 

ای پیامبر! به زنان باایمان بگو چشم های خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند، و زینت خود را ـ جز آن مقدار که نمایان است ـ آشکار نسازند، و (اطراف) روسری های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشیده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهران شان و سایر افراد محرم شان ...». در این آیه به پنج موضوع اشاره شده است:

 

زنان باید دیدگان خود را از نگاه به نامحرم فرو خوابانند.

 

ـ زنان باید دامن خود را از هر نوع عامل بی عفتی حفظ نمایند

 

ـ زنان باید زینت خود را جز آن مقدار که به طور قهری طبیعی است، پنهان سازند.

 

ـ زنان باید روسری های خود را بر گردن و سینه بیفکنند.

 

ابن عباس در معنی این جمله می گوید: «یعنی زن باید مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.»

 

ـ زنان باید زینت خود را جز برای افراد محرم آشکار نسازند.

 

ب ـ آیه 59 سوره احزاب:

«یا اَیُّها النَّبیُّ قُل لاَِزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلابیبِهِنَّ ذلِکَ اَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلایُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللّه ُ غَفُورا رَحیما؛

 

ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو جِلْباب ها (= روسری های بلند) خود را بر خویش افکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تاکنون خطا کرده اند توبه کنند). خداوند همواره آمرزنده مهربان است

 

این آیه علاوه بر تصریح حجاب، به یکی از فلسفه های حجاب که عدم آزار از ناحیه مزاحم هاست اشاره نموده است.

 

ج ـ آیات 32 و 33 سوره احزاب:

«یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا. وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلیَّةِ الاْءُولی؛

 

ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از زنان معمولی نیستید، اگر تقوا پیشه کنید، پس به گونه هوس انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند و سخن شایسته بگویید (و در خانه های خود بمانید) و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید

 

فاطمه ها بازدید : 10 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

بهانه می کند و می گوید کجای قرآن آمده حجاب باید این طور باشه؟  اصلا چرا باید محدودیت برای خودم درست کنم؟ چرا بیام دست و پای خودم رو ببندم؟ همین نماز و روزه رو که انجام می دم کافیه دیگه. خود خدا گفته من بیشتر از این ازتون نمی خوام. هر قدر که می تونید اعمالتون رو انجام بدید.

همین طور بهانه می کند و من در دل خودم قربون و صدقه خدا می رفتم که این قرآن رو چطور هماهنگ و پاسخگو نازل کرده…هر وقت یکی بهم می گه کجای قرآن این حکم شرعی اومده یاد این کلام خدا می افتم که می گه “ای پیامبر! ما این قرآن رو بر تو نازل کردیم تا تو برای مردم اون رو توضیح بدی و روشن کنی.” از اون طرف می گه ” حرف پیامبرحرف مَنه و از روی هوا و هوس صحبتی نمی کنه”…بعد که بیشتر دقت می کنم می بینم خود خدا گفته ” پیامبر! به زنان خودت و زنان مؤمنین بگو زینت های خودشون رو از نامحرم ها حفظ کنن.”  این ها رو که کنار هم می گذارم می بینم هم خود خدا گفته حجاب باید داشته باشیم هم پیامبر…دیگه بماند که اهل بیت هم به این نوع مفاهیم تصریح کردند…..

وقتی می گفت محدودیت برام ایجاد می کنه یاد این افتادم که خدایی که انسان رو خلق کرد گفت تو اشرف مخلوقاتی، تو خلیفه من هستی، نشه کاری بکنی که از حیوونات هم پست تر بشی ها! حالا اگر من این چادر رو سرم نکنم یا حجابم رو رعایت نکنم با اون حیوونات چه فرقی می کنم؟؟؟؟  تازه اون ها پیشرفته تر از ما هستن چون همه بدنشون پیداست….قصد توهین ندارم ولی این ها چیز هایی هست که خدا گفته….

همین که می گفت نماز و روزه کافیه یاد اون جایی از قرآن افتادم که خدا نسبت به اون هایی که به یه جای دین عمل می کردن و باقی اون رو انجام نمی دادن غضب می کنه…خدا خواسته در همه اعمال تا اونجایی که می تونیم وظیفمون رو انجام بدیم…

خدا خیلی مهربونه…کاش این رو می فهمیدیم که هر چی که بهمون گفته تا انجام بدیم فقط به خاطر خودمونه….منتی بر خدا نیست

 

فاطمه ها بازدید : 60 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

زنان عرب قبل از ظهور اسلام دارای پوشش شایسته نبودند و با آشکار کردن زینت ها و نمایش برخی اندام خویش در جامعه حاضر می شدند تا اینکه زمینه نزول آیات وجوب حجاب و حرمت خود نمائی در جامعه و مجالس عمومی  آماده شد و آیاتی به زنان ابلاغ شد

 چنانچه می فرماید : در خانه های خود قرار بگیرید و همانند دوران جاهلیت نخستین که زنان به منظور خود نمائی از منزل خارج می شدند در میان مردم ظاهر نشوید
منظور این نیست که زن به طور کلی در خانه بنشیند بلکه این است که برای خودنمائی و نمایش جاذبه های زنانه در میان مردم حاضر نشود  منظور از جاهلیت نخستین چنانچه تفاسیر گویند جاهلیت قبل از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) بوده که در آن عصر  وضعیت پوشش زنان عفیفانه و خودپسندانه نبوده است و بنابراین طبق این آیات (نور -۳۱ )خود آرائی و خود نمائی و بدحجابی زنان عمل جاهلانه ای است که  زنان عصر جاهلیت قدیم به آن مبتلا بودند و زنان مسلمان نباید زیر بار چنین ننگی بروند.

اما چه شده است که زنان و دختران امروزی با توجه به گوشزدی که قرآن کرده و به آنها گفته است که گول این فریب شیطان را نخورند ولی باز دختران جوان و حتی برخی مادران نیز در این دام شیطانی گرفتار شده اند.این دخترانی که در خیابان آرایش کرده قدم می زنند این دخترانی که موهای خود را برای جلب نظر بیرون می آورند این دخترانی که با لخت کردن ساق دست و پای خود جلب توجه می کنند

این دخترانی که مانتوهای آنچنان تنگی می پوشند تا به آنها نگاه شود این ها همه و همه کسانی هستند که فریب شیطان را خورده اند بیائید برای استقبال از تنها معصوم باقیمانده عالم خود را آماده کنیم
فاطمه ها بازدید : 9 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در جامعه من همه چادر پوشن

 

    چادري ميخوام كه تك باشه چادر طوري نازك گلدار؛ كفش ورزشي ؛ كمي هم مو بيرون ؛ آرايش سبك ؛ خوبه ؛ حالا  جامعه بهم نگاه مي كنه (هرچند معني دار باشه)

 

در جامعه من همه مانتو می پوشن

از هر رنگ مانتويي گرفته  و از هر جنسي كه بگي هس مي خوام ديده بشم مانتو اسپورتي تنگ؛ هرچه كوتاهترتر بهتر؛ آستين بالا ؛ يه شال سرم ؛ بي جوراب ؛ موها رنگ و وارنگ ؛ كيف دخترونه بغلم ؛ حالا ديده ميشم

 

جامعه من حجاب نداره  زن و مرد لباسشون فرقي نمي كنه

مي خوام ديده بشم تي شرت رنگي تنم؛ چند گوشواره بزرگ رو گوشام ؛ آدامس توي دهنم؛ آرايش عجيب موهام؛ اینجوری جامعه بهم نگاه ميكنه

 

جامعه من حداقل پوشش را داره

مي خوام ديده بشم از تنم مايه مي زارم لباسم شبيه لباس شناست  پوست تنمو رنگي و نقاشي مي كنم  جامعه نيم نگاهي بهم ميكنه باز هم راضيم

 

جامعه من لختن

نگاه جامعه را ميخوام به خودم جلب كنم سيگار را رو تنم خاموش ميكنم ؛ پوستمو با چاقو خط خطي مي كنم و حروف برجسته آهني را روي آتيش گذاشته و اسمم رو ؛  روي تنم  داغ مي زنم  حالا جامعه بهم نيگاه ميكنه

 

در جامعه من كاري نشده كه براي ديده شدن نكرده باشن

ميخوام جامعه منو بشناسه خودمو روي بلند ترين برجك حلق آويز ميكنم

در دنياي من آدما براي مشهور شدن و ديده شدن دست به هر كاري زدند

از غربت ؛ از دربدري ؛ از عقده اي شدن ؛ از انتقام ؛ از مكاتب توخالي ؛ از عشق دروغين ؛ از ديده شدن براي هر سليقه اي خسته شده ام اه...

اه اصلا این دیگران کین که من میخوام هی بهم نیگا کنن وبهم ایول بگن؟اصلا من جدیدترین مد روز روهم بزنم مگه می تونم نظر همه رو به خودم جلب کنم؟همین همکلاسیم مهشید، تازگی ها یه مانتو خریده آخرین مدل ،ناکس نمیدونم از کدوم فروشگاه خریده ،

شیلا:" دیدی مانتوشو ؟چقدر نازه تازه مد شده؟"

الینا  :”خوش به حالش چه بابای پولداری  داره .هی روزگار..."

دینا :"وای آخه کجاش قشنگه؟انگار جرش دادن .شده مثل انسان های اولیه !"

ساسان:"بچه ها دختره رو نیگا فکر می کنه خیلی خوشگله بیچاره .تورو خدا یه نیگا بش بکنید ضایع نشه"

پیمان:"حالا اینم بدک نبود ، میخوام ببینم فردا چه مدلی می خواد بپوشه "

....

مهشید:"بار الها!بازم ساسان خوشش نیومد،اشکال نداره در عوض شیلا و الینا عاشق لباسای منن.

ولی دیناچی ؟ لینا چی ؟مینا چی ؟نیما چی ؟شیما چی ؟سیما چی؟سینا چی ؟...

اصلا می خوام ازاین به بعد فقط برا خودم لباس بپوشم  چه بقیه دوست داشته باشن چه نداشته باشن .مگه خودشون چه لباسای فاخروزیبایی تنشونه؟

 

کاش می شد یه نفر بود که از همه بهتر بود تا فقط اون بهم نگاه می کرد وتحسینم می کرد.یه نفر؟فقط یه نفر؟

آره یادم اومد یه نفر که عاشقانه منو دوست داره ومنتظره که منم صداش کنم .یه نفر که هیچ وقت روبروم چیزی نمیگه وپشت سرم چیز دیگه .یه نفر که خیلی زودتر از این همه آدم ازم راضی می شه .یه نفر که اگه اون بهش نگاه کنه همه جهان بهش نگاه می کنن.آره می خوام از این به بعد طوری لباس بپوشم که فقط اون خوشش بیاد..

 

(مَنْ کَانَ یُرِیدُ العِزَّةَ فَلِلّهِ العِزَّةُ جَمیعاً. هرکه بزرگی و ارجمندی خواهد, پس بداند که بزرگی همه از خداست 

 

 

فاطمه ها بازدید : 10 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

 

بين حجاب و پوشش تفاوت وجود دارد....در قرآن واژه ي پوشش آمده است نه حجاب ...حجاب به معني:حبس كردن

 ومانع شدن است كه اين واژه در اسلام نيست واسلام مانع فعاليت اجتماع زن در جامعه نشده است اما پوشش با

 فعاليت اجتماعي سازگار است متاسفانه در جامعه ي امروزي به اصطلاح واژه ي حجاب را به كار ميبرد...

 

 

فاطمه ها بازدید : 8 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است

. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن

خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در كنار یكدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.


حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است . استعمال این كلمه،

 بیشتر به معنی پرده است. (در قرآن این كلمه در هشت مورد به كا

 

ر رفته كه بیش‌تر به معنای حاجز، مانع، حایل و پرده است.)


این كلمه از آن جهت مفهوم پوشش می
دهد كه پرده، وسیلهی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلكه آن پوششی حجاب نامیده میشود

 كه از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد. (استاد مطهری، مسئله‌ی حجاب، ص 78)


در این نوشتار مراد ما از حجاب، پوشش اسلامی است، و مراد از پوشش اسلامی زن، به عنوان یكی از احكام وجوبی اسلام، این است كه زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه
گری و خودنمایی نپردازد.

 

فاطمه ها بازدید : 37 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

نظر امام درباره حجاب چه بود؟ 

 همه این اظهارات از سوی دو نوه دختری امام (ره) پیرامون حجاب در حالی است که بیانات صریح و آشکار بنیانگذار کبیر انقلاب درباره حجاب نشان می‌دهد، در حال حاضر هیچ نیازی به توضیح و تفسیر بیانات ایشان در این باره نیست؛ به عنوان مثال امام (ره) در‌‌ همان روزهای اول انقلاب که دولت موقت متصدی اداره امور کشور بود، با اعلام نارضایتی شدید خود از وضعیت حجاب زنان در اماکن دولتی و عمومی می‌گویند: 

  «الآن وزارتخانه‏ها- این را مى‏گویم که به دولت برسد، آنطورى که براى من نقل مى‏کنند- باز‌‌ همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏هاى اسلامى نباید زنهاى لخت (بى حجاب) بیایند؛ زن‌ها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.»

ایشان در برهه دیگری نیز با اشاره به اهمیت حجاب زن می‌فرمایند: 

«آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد... ما نمى‏توانیم و اسلام نمى‏خواهد که زن به عنوان یک شى ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام مى‏خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمى‏دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند.»  

رهبر معظم انقلاب نیز در این باره به نقش امام (ره) اشاره کرده و می‌فرمایند: 

«امام آن مرد شجاع و بی‌نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیر از امام نمی‌توانست این کار را بکند اینهم یکی از اختصاصات امام. اگر غیر از امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‌کنم که مقدسین علماء، چه وچه و چه، هیچکس جرأت نمی‌کرد که بگوید مردم باحجاب بیایند بیرون، امام‌‌ همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.»

رفتار امام در مقابل انحرافات خویشاوندانشان چگونه بود؟ 

اما مروری گذرا بر سیره عملی امام (ره) نشان می‌دهد ایشان در مقابله با انحرافات عقیدتی و عملی خویشاوندان و بوی‍ژه نواده‌های خود هیچ‌گاه اغماض نمی‌کردند و همواره رعایت صراط حق و مستقیم رابر دیگر مسایل ترجیح می‌دادند، در این راستا حجة الاسلام سید حمید روحانی با نقل خاطره‌ای از امام می‌گوید: 

«در سال ۵۹ آقای سید حسین خمینی که نوه امام بود (فرزند آقا مصطفی) در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود آقای سید حسین خمینی می‌رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می‌کند مردم به او حمله می‌آورند می‌خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری‌اش می‌برد، بچه‌های کمیته جلوی او را می‌گیرند می‌برندش در یک اتاق دیگر. 

از همانجا مسئولین کمیته تماس می‌گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می‌شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بین صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به مرحوم آیت الله اشراقی می‌فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند. 

آقای اشراقی به دفتر می‌آید و از طریق آقای رحمانی که بعد‌ها نماینده امام در نیروی انتظامی شدند، از طریق ایشان به بچه‌های کمیته پیغام می‌دهند. ولی بخش دوم پیام امام را آقای اشراقی نمی‌دهد و فقط می‌گوید امام گفته آقای سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود. وقتی ایشان پیش امام بر می‌گردد امام می‌پرسد شما دستور من را ابلاغ کردی. ایشان می‌گوید بله. امام گفت آقای اشراقی کامل ابلاغ کردی؟ آقای اشراقی که نمی‌توانسته دروغ بگوید می‌گوید نه حضرت امام من قسمت دومش را نگفتم. امام به آقای اشراقی می‌فرمایند بر می‌گردی مجدد تلفن می‌زنی و هر دو قسمت پیام من را می‌دهید. سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود اگر دست به سلاحش زد با تیر بزنید

 

تعداد صفحات : 8

درباره ما
…..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` نتايج حاصل از اين نوشتار عبارتند از: 1)حجاب در لغت به دو معناي مانع و پوشش آمده است؛ 2)در قرآن كريم نيز حجاب به معناي مانع به كار رفته است؛ 3)در اصطلاح فقها حجاب را به معناي پوشش به كار رفته است؛ 4)در قرآن كريم به سه گونه حجاب اشاره شده است كه عبارتند از: حجاب پوششي، رفتاري و گفتاري؛ 5)فلسفه حجاب در قرآن عبارت است از: پاسخ به ميل فطري، مهار میل به خود نمایی و کاهش التهاب‌های جنسی الان به نظر شما این دخترایی که حجاب ندارن و می تونم بگم در واقع برهنه هستن به نظر شما عفاف دارن الان؟؟؟ باید بدونید که عفاف به دنبال حجاب میاد..این دو تا لازم و ملزوم همدیگه ان …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` حجاب تنها گنجی است که تمام نشدنی ست.. حجاب حفاظی است درمقابل تیرهای زهرآگین چشم نامحرم... حجاب یعنی حجاب نه هیچ چیز دیگر... امام علی(ع) در وصیت خویش به امام حسن(ع) فرمود:با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می دهی،چشم آنان را از حرام و هوس باز دار چرا که حجاب برای آنان ثبات و آرامش بیشتری به ارمغان می آورد.از خروج بی رویه زنان از منزل جلوگیری کن زیرا مفاسد دارد و اشخاص نامطمئن را در خانه بر آنان وارد نکن.نامه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 121
  • بازدید کلی : 2,421
  • کدهای اختصاصی

    قالب وبلاگ

    کد حرکت متن دنبال موس

    PlaySong.IR

    دریافت کد خوش آمدگویی style="text-align: center;">